timeplan 1. klasse

Hei, og takk for henvendelsen. Vi har en ukeplan som har 2 faste turdager, og en typisk skoledag i 1.klasse begynner med en lekestund. Når alle elevene er kommet blir det samling med sang og eventyr, etter dette har vi forskjellige aktiviteter som maling, håndarbeid, baking eller tur, før man spiser et felles måltid. De […]

SFO

Hei, og takk for henvendelsen! Vår SFO er delt inn i 2, en egen SFO for førsteklasse og en vi kaller Fritidshjemmet for 2-4 klasse. Opplegget er i stor grad basert på fri lek og streber etter å gi en hjemlig atmosfære. Vi har ikke rullerende grupper med ulike aktiviteter, men tilbyr ulike aktiviteter som […]

lærertetthet

Hei, og takk for henvendelsen! Klassestørrelsen varierer, men ligger som regel rundt 20 elever i småskolen. Vi har to-lærersystem i alle klasser på grunnskolen.

levende undervisning?

Hei, og takk for henvendelsen! Læreren legger fram fagstoffet for elevene gjennom muntlig formidling og samtaler. Levende formidling stimulerer elevenes evne til innlevelse, og identifikasjon med fagstoffet stimulerer hukommelsen på en helt annen måte enn ved bruk av data eller lærebøker. Vi har en opplevelsesbasert og fenomenologisk undervisning som er direkte knyttet opp til læreren […]

bare for kreative barn?

Hei, og takk for henvendelsen! Steinerskolen er for alle barn! Undervisningen vår stimulerer barnets kreativitet, men kreativitet i seg selv er ikke en forutsetning for å kunne gå på denne skolen.

Chrome book

Hei, og takk for henvendelsen! Vi har en levende undervisning, og bruker ikke data til de minste barna.

Data og skjermbruk

Hei, og takk for henvendelsen! Vi bruker ikke noen form for data i 1.klasse, og er på tur to ganger ukentlig i nærområdet. Vi er også ute på skolens uteområde hver dag.

Inntak på alle klassetrinn?

Hei, og takk for henvendelsen! Etter vårt inntaksreglement har vi inntak i 1.klasse, 5.klasse, 8.klasse og til videregående trinn fortløpende gjennom året.

klassemiljø

Hei, og takk for henvendelsen! Etter vår egen trivselsundersøkelse og Udir sin undersøkelse, samt våre egne erfaringer, er trivselsnivået høyt. Alle lærerne er godt kjent med elevene, og vi har gode rutiner for å fange opp sosiale utfordringer mellom elever.

karakterer

Hei, og takk for henvendelsen! Vi er en karakterfri-skole på grunnskolen. Hovedfokuset for oss ligger på kontinuerlig underveisvurdering, slik at eleven til enhver tid vet hvilket faglige nivå de ligger på. I 10.klasse vil elevene få en avsluttende vurdering som gir samme grunnlag for opptak som den offentlige skolen.